Grip op Koolhydraten (GOK)

De koolhydraten hebben je in de greep en zorgen ervoor dat je dóór blijft eten en drinken.

Bij deze methode tel je geen calorieën maar let je op de koolhydraten. Hierdoor heb je niet meer de hele dag trek en val je af. Dit heeft al voor vele mensen gewerkt!

Ik begeleid mensen volgens het programma “Grip op Koolhydraten (GOK)” van Yvonne Lemmers (www.gripopkoolhydraten.nl).

Check hieronder of je gevoelig bent voor koolhydraten, door aan te vinken, wat voor jou geldt. Het je veel ja’s dan kun je stellen dat er sprake is van verslaving aan koolhydraten. De koolhydraten hebben je in de greep en zorgen ervoor dat je dóór kunt blijven eten en drinken, en te zwaar wordt. Hoe meer ja’s, hoe meer verslaafd.

Vink het vakje aan als het voor jou geldt:

  • Je kunt de hele dag door eten.
  • Je denkt veel aan eten.
  • Je bord is zo leeg
  • Je kunt de hele dag door eten
  • Je denkt veel aan eten
  • Je bord is zo leeg
  • Als je begint met het eten van bijvoorbeeld chips of dropjes ben je niet meer te stoppen
  • Je kunt niet één koekje eten, je wil dan altijd nog wel meer koekjes.
  • Je hebt een drang naar eten.
  • Voor het naar bed gaan móet je eerst nog iets eten.
  • Je drinkt vaak vruchtensappen, frisdranken of light-dranken
  • Je bent een echte broodeter.
  • De broodmaaltijd staat je meer aan dan de warme maaltijd.
  • Je gebruikt zoetjes of suiker in koffie/thee
  • Je eet vaak snoepjes en/of kauwgom.
  • Eten en drinken beheersen je dag.
  • In je tas of auto heb je altijd wat te eten/snoepen voor ‘noodgevallen’.
  • Bij een benzinestation koop je vaak iets ‘lekkers’.
  • Je eet steeds meer snacks en fastfood.
  •  Het ‘gezonde’ eten gaat er niet goed in.
  • Lekkere dingen zijn belangrijk en daar voel je je – even – lekker bij.
  • Je bent vaak moe en futloos.
  • Van eten krijg je even een ‘boost’ oftewel een oppepper.
  • Je hoort jezelf regelmatig zeggen ‘ik moet iets eten anders val ik om’.
  • Je moet soms wat eten omdat je trillerig wordt.
  • Het water loopt je in de mond als je eten ziet of ruikt.
  • Je kunt goed afvallen maar ook goed aankomen.
  • Je krijgt steeds meer kwaaltjes.
  • Je hebt een opgeblazen gezicht en onderkin.
  • Je hebt vaak een opgeblazen gevoel in je buik en stoelgang problemen.
  • Je bent ‘winderig’ van aard.
  •  Een uur na de maaltijd heb je weer ‘honger’.
Onderstaand alle boeken, die momenteel beschikbaar zijn van Grip Op Koolhydraten (link naar bol.com) 

Heb je vaak ja geantwoord op bovenstaande vragen?

Neem dan vrijblijvend contact op, want ik weer zeker dat ik je verder kan helpen!

Je mag natuurlijk ook zelf contact opnemen via info@niwik.nl of pak de telefoon en bel 070-3271035